Wednesday, 6 January 2021

Lirik Aku Nak - MeerFly


Ku suka diam tapi kalau ku buka mulut
Ada yang sakit hati like
Adik nak gelak tengok katun abang lain sikit
Abang tengok dew-hmmmm

Banyak benda nak buat tapi tu lah
Ku pun cuma orang biasa like
Cuma orang biasa

Kalau aku kaya ku payung semua
Yang kurang kemampuan tanggung semua
Kalau aku kaya ku buat semua
Kalau aku kaya
Aku nak

Lupakan jalan raya lumpur
Jalan kat kampung kita buat cam Singapore
Tak payah terpaksa cari 4×4
Kereta dah boleh rendah cam aventador

Lu ada masalah? Okay wa datang
Takda bertahun esok wa datang
Bukan gangster maa wa ni pemalu
Datang nak tolong cam ustaz ebit lew

Macam biasa ah
Walau dah kaya kepala tunduk
Aku tak nak dongak
Kalau dah kaya, aku punya flex dengan humble
Balance tekan pedal lambo pakai selipar kampung

Eh makcik apa masalah?
Nak cari duit tak dapat sebab dah tua
Tara masalah
Eh makcik tak payah resah
Kuasa ku pegang tak cukup duit ku payung
Tara masalah

Nak rumah besar swimming pool besar gila
Yang rumah tak selesa bagi baru aku bayar
Yang dah terdesak tak payah nak merompak
Ku buka tempat kerja kebajikan aku jaga itu kalau

Kalau aku kaya ku payung semua
Yang kurang kemampuan tanggung semua
Kalau aku kaya ku buat semua
Kalau aku kaya
Aku nak

Adik susah kasut lusuh ke sekolah kena
Marah dengan cikgu kasut lama takda cerah
Amir terbang datang sponsor kita bagi cikgu marah
Kasut adik cerah gila, “What is dat???” Jordan

Aku beli semua hutan jadi takda pembalakan haram jadah
Takda banjir besar rumah tak tenggelam
It’s 2020, janji dah tak relevan
Buat dulu baru sembang kerja kasi terbang

Abang macam mana? Alhamdulillah
Anak bini okay? Alhamdulillah
Amir macam mana? Masih juga sama
Beruang kinabalu cinta hati kat perak, ay

Woo-ooh, woo-ooh
Ku suka diam, tapi kalau ku buka mulut, ada yang sakit hati like
Woo-ooh, woo-ooh
Adik nak gelak tengok katun, abang lain sikit, abang tengok dew-hmmmm

Woo-ooh, woo-ooh
Banyak benda nak buat, tapi tu lah, ku pun cuma orang biasa like
Woo-ooh, woo-ooh
Ku saksi dari kecil sampai besar takda beza
Baik kita buat sendiri oh kalau

Kalau aku kaya ku payung semua
Yang kurang kemampuan tanggung semua
Kalau aku kaya ku buat semua
Kalau aku kaya
Aku nak

It’s 2020 janji dah tak relevan
Buat dulu baru sembang kerja kasi terbang