Featured Post

Featured

Lirik Tiara - Kris

Tiara... menggamit kenangan zaman persekolahan Tiara... ku mimpi kita bersanding atas kayangan Seakan bisa kusentuh peristiwa semalam D...

Lirik Laila Majnun - One Path feat. Nazrey Johani

Lirik Laila Majnun - One Path feat. Nazrey Johani


(one path)
bila berputik rindu
ibarat api di kalbu
yang membakar seluruh
taman cinta jadi abu

(one path)
biar derita dirasai
terseksa kerana kasih
peritnya majnun nikmati
menjadi indah di sanubari

(nazrey johani)
dunia bersaksi akan kisahnya 
bukti dahsyatnya cinta si gila
segalanya pada laila indah  
lebih dari dunia seisinya

(one path)
kasih selain laila
hanyalah metafora cinta

(one path)
andaikan cintanya sang hamba
umpama majnun bercinta 
bagaimana rasa digambar
kerna rindu tak berbahasa

(nazrey johani)
tuhan, kurniakan aku zouq rindu
hingga aku buta selain dzat-mu
pinta ku basah lidahku selalu
zikir di bawah minda sedarku

(nazrey johani)
dunia bersaksi akan kisahnya
si laila majnun hangat bercinta
betapa cinta sesama manusia
terasa sekelumit cinta luar biasa

(one path)
kasih selain pencipta
hanyalah metafora cinta
Lirik Aku Penghibur 2022 - Nuim x Addy Khayal

Lirik Aku Penghibur 2022 - Nuim x Addy Khayal

 


verse: 
ku nyanyikan lagu ini 
lagu riang dan gembira 
kemarilah dikau bersama 
menyanyikan lagu indah 
 
ku bisikkan kepadamu 
irama cinta nan murni 
ku ingin dikau bahagia 
tiada duka nestapa 
 
chorus: 
laguku jadikan temanmu 
penawar hati rindu 
diriku usah kau kenangkan 
aku penghiburmu 
 
rap: 
lain cara aku meluah 
lebihkan perkataan 
isi melimpah 
penulisan dengan hati aku papah 
terhasilnya lagu ini sebagai hadiah 
jangan tarik muka macam kau tak kisah 
nanti kena piat telinga macam cikgu sekolah  
jangan makan hati uhh itukan seolah  
menjerit dah tak mahu berbisik 
laungkan cinta macam aku dekat atas bukit 
angguk kalau kau rasa tercuit  
senyumlah sedikit itu pengubat sakit 
hati sejuk walau musim tengah panas terik 
tak pernah jemu apatah lagi serik 
hari hari teruja bila kita berjumpa 
tolak tepi yang ketiga asalkan kita berdua sentiasa  
se la ma nya okay 
 
verse: 
ku bisikkan kepadamu 
irama cinta nan murni 
ku ingin dikau bahagia 
tiada duka nestapa 
chorus: 
laguku jadikan temanmu 
penawar hati rindu 
diriku usah kau kenangkan 
aku penghiburmu 
 
adlib: 
aku lah penghibur mu 
siapa lagi kalau bukan aku  
siapa penghibur mu 
kalau bukan aku kalau bukan aku
Lirik Balasan Janji Palsumu - Yamani Abdillah

Lirik Balasan Janji Palsumu - Yamani Abdillah


pada suatu waktu
engkau bersumpah
bahawa engkau ikhlas menyintaku
dan engkau berjanji
akan setia kepadaku

aku pun percaya
sumpah setiamu
lalu aku pun terima dirimu
sebagai kekasih
ku serah oh jiwa dan raga ini
hanyalah untukmu

di awal percintaan
sungguh indah hidup kita
dan kemesraanmu

membangkitkan kasih sayang
betapa relaku
berkorban untuk mu

tetapi mengapa dengan tiba-tiba
engkau membenciku
hingga kau tergamak
tidak sudi lagi memandangku

oh dimana sumpah setiamu
dahulu oh... sayang
seandainya suatu hari nanti
hidupmu tak bahagia
itulah balasan
sumpahan janji palsumu
Lirik Menahan Luka (OST Aku Tanpa Cintamu) - Azzam Sham & Sheryl Shazwanie

Lirik Menahan Luka (OST Aku Tanpa Cintamu) - Azzam Sham & Sheryl Shazwanie


menanti jawapan
meleraikan simpulan
hati ku derita
tiada kesudahan

sakit di dalam jiwa
tidak terungkap kata
sendirian diperlakukan
tak mampu ku lafazkan

setelah aku
megorbankan jiwa
menyintai kamu
sepenuhnya..

inikah balasan 
yang engkau mahukan
atau sekadar cuma
satu persinggahan

bila hati menahan luka
tak mampu ku meleraikannya
air mata tidak mampu ku menahankan

ku harap engkau 
kan bahagia
setelah engkau bersamanya
walau pedih ia terasa
melepaskan dirinya
Lirik Satu Tuju - Mahalini X Rizky Febian

Lirik Satu Tuju - Mahalini X Rizky Febian


kisah lelah yang sama, tak ingin mengenal kata cinta
namun cinta yang sederhana membuka hati kita
dipertemukan radar semesta tuk bersama

kamu yakinkan kita selamanya
percaya tak kan ada air mata
berdua kan tunjukan pada dunia arungi waktu dengan satu tuju
walau amin kita tak sama

namun cinta yang sederhana membuka hati kita
dipertemukan radar semesta tuk bersama

kamu yakinkan kita selamanya
percaya tak kan ada air mata
berdua kan tunjukan pada dunia arungi waktu dengan satu tuju
walau amin kita tak sama

kan kutunjukan semua satukan cinta kita
kita bersama tuhan tolonglah
takdirkan kita tetap berdua

kamu yakinkan kita selamanya
percaya tak kan ada air mata
berdua kan tunjukan pada dunia arungi waktu dengan satu tuju
walaua min  tak sama
walau amin tak sama
kita pada ahirnya sama
Lirik Santai - Faizal Tahir

Lirik Santai - Faizal Tahir


verse
hidup ini semua nak cepat
siapa yang suka lambat-lambat
bercinta biar sampai dapat
tapi mesti pilihan tepat

cepat kaya, cepat cantik, cepat kurus, cepat putih
yang gelap nak putih yang putih nak gelap

manusia takkan pernah puas
kadang macam binatang buas
sedang lautan sangat luas
tak payah takut terlepas

wang ringgit, harta pangkat, kereta mewah, bini empat
insyaallah tak mengaburi mataku

precho
engkau yang terindah di mataku
engkau yang menawan di hatiku
janganlah resah jangan terburu-buru

chorus
santai-santailah sayangku
pergi mana laju laju
ini bukan kereta baru
asalkan aku dengan mu

santai-santailah sayangku
ikut aku usah ragu
kuda tua mungkin tak laju
masih steady masih padu

verse 2
bisik syaitan di telingamu
kan buat kau terburu-buru
buat saja jangan fikir panjang
buat dulu sesal kemudian
kemudian, kemudian, kemudian