Showing posts with label Salammusik. Show all posts
Showing posts with label Salammusik. Show all posts

Tuesday, 8 November 2016

Lirik Dewi Seraya - Salammusik feat. Benzooloo



Dewi seraya
Bahtera asmara lega
Sampai disini saja
Sore datang memisah kita

Dewi seraya
Bahtera asmara lega
Sampai disini saja
Sore datang memisah kita

Hanya ada satu malam
Jadi cuba jangan bazir
Tunggu lagi lima minit
Kita tengok siapa pancit dulu
Aku penghulu dalam ini kampung
Apa yang bakal jadi biar aku tanggung

Ketok tanglong
kalau ingin exotic
Diatas katil bamboo
Mungkin lebih romantic

Dia ajar aku cara untuk joget
Rasa macam pertama kali
Naik jongkang - jongkit

Aku cuma takut bila tolak hancur
Nasib dia jenis yang bertolak ansur
Sore datang memisah tapi aku tidak kisah
Sebab kau bagi semua hingga tiada sisa

Dewi seraya
Bahtera asmara lega
Sampai disini saja
Sore datang memisah kita

Aku pancing siapa sangka dia sangkut joran
Walaupun aku kurang buat lawak macam jozan
Tiba tiba i disebelah u
Jampi pickup-line semua dalam bahasa melayu

Apa lagi, Buat macam kita bincang
Kalau jadi, Aku tidak perlu bimbang
Aku berani, Tentang yang kau ni bintang
Tutup telingan jangan dengar diorang bilang

Dewi seraya kau ni bahaya
Cepat percaya sepantas cahaya
Jangan banyak tanya Ini bukan kuiz
Takut nanti meletup
Kalau silap tekan suis

Dewi seraya
Bahtera asmara lega
Sampai disini saja
Sore datang memisah kita

Dewi seraya
Bahtera asmara lega
Sampai disini saja
Sore datang memisah kita

Oh dewi seraya tak mudah ku lupa
Oh dalam kegelapan dia bercahaya
Ehh dewi seraya tak pernah ku sangka
Oh rupanya aku yang diperguna

Dewi seraya bukan hanya kadang kadang
Mungkin itu sebab kau yang terbaik dari ladang
Dari sini ke seberang hantar kau jadi wakil
Kau sapu satu satu sebab ramai macam pasir

Hasil, itu juga kau dapat
Bila buat benda tanpa perlu ikut syarat
Rupanya kau pun dah berpunya
Bila sore pulanglah dengan kau punya

Dewi seraya
Bahtera asmara lega
Sampai disini saja
Sore datang memisah kita

Dewi seraya
Bahtera asmara lega
Sampai disini saja
Sore datang memisah kita

Thursday, 7 July 2016

Lirik Mirror - Salammusik



Berikan isi hatimu
Luahkan persaanmu
Didalam kau ada aku
Oh cermin

Yo wadup bro?
How did your struggles go?
Hope it wasn't dificult, its typical
When situations get critical
The mental, the physical
Resolve with medicinal

As an individual
In a society political
Justice invisible
People with no principle, its pitiful
Yes we need a miracle
Ia a world so digital
It's all about the visuals

Now who is the criminal?

Berikan isi hatimu
Luahkan persaanmu
Didalam kau ada aku
Oh cermin!

They say it's traditional
Culture divisional
Love so conditional
Make your life unliviable

Their laws are so predictable
In need of provisional
In a time transitional
Makes your freedom dismissible