Lirik Pulang - Baby Shima

Lirik Pulang - Baby Shima


pagi raya bersama ibu dan ayah
nikmat sebenar aidilfitri
terlalu lama sudah kita terpisah
dan menahan tangisan di aidilifitri

air mata bercucuran
tanda kerinduan

syawal ini kita pulang
janji kita pada orang tersayang
kali ini kita pulang
tuhan senangkanlah perjalanan

ibu bapa dimuka pintu menanti
kepulangan kita di aidilfitri
 
air mata bercucuran
tanda kerinduan
  
syawal ini kita pulang
janji kita pada orang tersayang
kali ini kita pulang
tuhan senangkanlah perjalanan
 
syawal ini kita pulang
janji kita pada orang tersayang
kali ini kita pulang
tuhan senangkanlah perjalanan


Lirik Aca Aca Nehi Nehi - Baby Shima

Lirik Aca Aca Nehi Nehi - Baby Shima


alala tum jahe jahe aca aca nehi nehi
aduh biyung inyong ora sudi
bila sifatmu terus begitu
pulang saja kau pulang ke rumah orang tuamu

alala tum jahe jahe aca aca nehi nehi
aduh biyung inyong ora sudi
bila dirimu terus begitu
aku pulangkan kamu

mamamamama mau makan mau minum bikin sendiri
cuci baju celana nyetrika pun sendiri
apalagi bila tanggal tua mendekati
aku bagai bujangan yang tak punya suami

nasib memang nasib jadi begini
semuanya apa-apa ku lakukan sendiri
lama-lama mumet juga eh kalo begini
bisa talak tilu talak tilu

alala tum jahe jahe aca aca nehi nehi
aduh biyung inyong ora sudi
bila sifatmu terus begitu
pulang saja kau pulang ke rumah orang tuamu

alala tum jahe jahe aca aca nehi nehi
aduh biyung inyong ora sudi
bila dirimu terus begitu
aku pulangkan kamu

hoo maunya aku marah eh aku bingung sendiri
baru mau ngomong eh malah ditinggal pergi (oh ya)
mondar mandir sendiri bingung mau ngapain
ampun gusti ampuni hambamu ini

bila ada uang abang disayang
bila tak ada, jatah kopi pun hilang
lama-lama kalau begini rontok hatiku
bisa talak tilu talak tilu

alala tum jahe jahe aca aca nehi nehi
aduh biyung inyong ora sudi
bila sifatmu terus begitu
pulang saja kau pulang ke rumah orang tuamu

alala tum jahe jahe aca aca nehi nehi
aduh biyung inyong ora sudi
bila dirimu terus begitu
aku pulangkan kamu

Lirik Bak Zaman - Baby Shima & Fairuz Misran

Lirik Bak Zaman - Baby Shima & Fairuz Misran


bermula dari arunika hingga ke swastamita
ku berjanji bila genapnya hari, kau kan milik saya
sungguh ikhlas di hati bukan berpujangga
ingin ku bersama mu buat s’lama-lamanya
 
why you lie me
i no lie you
i tau you lie me
tidak sayangku
jika cinta yang kau kata itu benar baik kahwin sahaja
alamak
 
bak zaman bak zaman bak zaman dulu-dulu
jika bercinta semua sekampong setuju
kan senang kan senang bila tidak menipu
sudah sayang jangan berselingkuh
 
alhamdulillah insyaallah
alhamdulillah insyaallah
pagi besok kita bernikah
alhamdulillah halal sudah
 
bermula dari arunika hingga ke swastamita
kau berjanji bila genapnya hari, kau aku yang punya
jika ikhlas di hati canangkanlah berita
kita berdua bersama buat selama-lamanya
 
why you lie me
i no lie you
i tau you lie me
tidak sayangku
jika cinta yang kau kata itu benar baik kahwin sahaja
alamak
 
bak zaman bak zaman bak zaman dulu-dulu
jika bercinta semua sekampong setuju
kan senang kan senang bila tidak menipu
sudah sayang jangan berselingkuh
 
alhamdulillah insyaallah
alhamdulillah insyaallah
pagi besok kita bernikah
alhamdulillah halal sudah
 
bak zaman bak zaman bak zaman dulu-dulu
jika bercinta semua sekampong setuju
kan senang kan senang bila tidak menipu
sudah sayang jangan berselingkuh
 
alhamdulillah insyaallah
alhamdulillah insyaallah
pagi besok kita bernikah
alhamdulillah halal sudah
 
alhamdulillah insyaallah
alhamdulillah insyaallah
pagi besok kita bernikah
alhamdulillah halal sudah
 
sudah sayang jangan berselingkuh
sudah sayang ku tak berselingkuh


 

Lirik Lalai - Baby Shima

Lirik Lalai - Baby Shima


rindu seiring lagu
senandung kasih beralun merdu
biar beribu-ribu purnama tetap akan aku tunggu

rindu teringat dulu
kau perlakukan ku tanpa restu
tak sempat aku katakan tak mahu

oh sayang
belum ku bersedia namun tetap kau membenamkan cinta
ku terhanyut rasa

sungguh hatiku terseksa mencintai dia
dia yang membarakan rasa cinta pandang pertama
ku sungguh ku tergoda tertawan dirinya
tuhan maafkan aku kerna ku la lalai lalai
la lalai la lalai lalai
la lalai la lalai lalai

bila engkau tolak
apakah daya ku tuk menolak
sampai ku tolak pulak
tolak-menolak kau yang bertolak

oh sayang
belum ku bersedia namun tetap kau membenamkan cinta
ku terhanyut rasa

sungguh hatiku terseksa mencintai dia
dia yang membarakan rasa cinta pandang pertama
ku sungguh ku tergoda tertawan dirinya
tuhan maafkan aku kerna ku la lalai lalai
la lalai la lalai lalai

sungguh hatiku terseksa mencintai dia
dia yang membarakan rasa cinta pandang pertama
ku sungguh ku tergoda tertawan dirinya
tuhan maafkan aku kerna ku la lalai lalai

maafkan aku maafkan aku
tuhan maafkan maafkan aku
tuhan maafkan maafkan aku
kerna ku la lalai lalai

maafkan aku maafkan aku
tuhan maafkan maafkan aku
tuhan maafkan maafkan aku
kerna ku la lalai lalai
la lalai la lalai lalai
la lalai la lalai lalai


 

Lirik Dulu Suka Sayang - Baby Shima

Lirik Dulu Suka Sayang - Baby Shima

 


Dulu kau bilang
Suka suka padaku
Dulu kau bilang
Sayang sayang padaku
Dulu kau bilang
Cinta cinta padaku
Tapi ku sudah tak mahu
Denganmu...

Dulu ku pernah
Suka suka padamu
Dulu ku pernah
Sayang sayang padamu
Dulu ku pernah
Cinta cinta padamu
Tapi kau jual mahal
Padaku...

Cobalah kau mengerti
Perasaanku...
Cukuplah sudah engkau
Terus memburuku

Buang saja namaku
Dalam hidupmu
Binalah hidup baru
Dengan kekasih barumu

OH O O UH O
OH O O O uhhh...
dulu dulu
Suka suka
Sayang sayang...


Lirik Tak Dapat Raya Lagi - Floor 88 & Baby Shima

Lirik Tak Dapat Raya Lagi - Floor 88 & Baby Shima



Mari semua kita
Raya di rumah saja
(Hiya hiya hey)

Kita semua tak boleh keluar
Nanti kena saman padan muka
Tunggu dulu Akram bagi tahu

Pakai saja baju tahun dulu
Walau raya dekat rumah
Masih boleh cantik lawa lepas itu
Post dekat insta

Apa kata kita
Raya rumah di sebelah
(Hiya hiya hey)

Aku dengar anak dia lawa
Puthi gebu bibirnya merah
Tunggu dulu Achoi bagi tahu

Mana boleh keluar macam itu
Kau tak ingat virus melekat
Nanti tak pasal beraya dalam wad

Jadi kita nak beraya di mana
Takkan raya pertama
Duduk lepak di rumah

Redha jelah tahun ini macam biasa
Macam tahun lepas juga
Tak dapat raya

Aku ada masalah
Berat hati rasa nak luah
Baju raya aku tahun sudah
Sudah sendat perut terkeluar

Tunggu dulu aku bagi tahu
Nenek kita ada tinggal baju
Ish tak adalah baju itu
Apa kisah kau nak malu
Sekarang trend baju kelawar biniku
(Eh alamak, bukan haram ke?)

Aku dah tak ada idea
Nak buat apa masa raya
Jom video call awek ku

Dia pun tak ada hala tuju
Apa kata kita cuba
Call je awek dia
Kita cuci mata

Kenapa telefon sayangku
Bawa sekali teman mu
(Hiya hiya hey)

Niat nak pergi rumah mu
Hati tak tahan rasa rindu
Tunggu dulu kami mahu tahu
Tak bahaya ke kalau macam itu

Kalau kamu mahu tahu
Ku cabut topeng mulutku
(VIRUS!)

Jadi kita nak beraya di mana
Takkan raya pertama
Duduk lepak di rumah

Redha jelah tahun ini macam biasa
Macam tahun lepas juga
Tak dapat raya

(TAK DAPAT RAYA LAGI KE!!!)
Lirik Ikatan Asmara - Baby Shima & Fairuz Misran

Lirik Ikatan Asmara - Baby Shima & Fairuz Misran



Bersulam rindu intan baiduri
Bermadu kasih asmara hati
Dewata hati kau sang pujangga
Bersamaku bahagia

Bersilih hari berganti hari
Menahan rindu sayang terpatri
Sabarlah sayang wahai arjuna
Kelak kita kan bersua

Oh adinda ku genggam tanganku
Kasih yang mesra bersatu berpadu
Oh kekandaku pimpinlah daku
Kita menuju pintu mahligai kalbu

Termetrai sudah ikatan cinta
Yang bersaksikan janji asmara
Ku turut sama percaya kanda
Demi cinta bahagia

Oh adinda ku genggam tanganku
Kasih yang mesra bersatu berpadu
Oh kekandaku pimpinlah daku
Kita menuju pintu mahligai kalbu

Termetrai sudah ikatan cinta
Yang bersaksikan janji asmara
Ku turut sama percaya kanda
Demi cinta bahagia

Mari bersama kita berdoa
Melangkah kasih yang tercipta
Lirik Sakit - Baby Shima

Lirik Sakit - Baby Shima



Siapakah dia apa namanya
Memang da lebih dari aku
Siapakah dia gaya menggoda
Asyik sampai bikin kau mabuk

Jujur tak ada pacar lebih dariku
Mencintai kamu sayang ku tahu
Akhirnya nanti kamu balik pada ku (pada ku)

Kau memang chubby chubby
Rasanya pingin cherry cherry
Oh oh walau sedikit
Sakit baby sakit aduh
Sakit baby sakit

Siapakah dia apa namanya
Memang dia lebih dari aku
Siapakah dia gaya menggoda
Asyik sampai bikin kau mabuk

Jujur tak ada pacar lebih dariku
Mencintai kamu sayang ku tahu
Akhirnya nanti kamu balik pada ku (pada ku)

Kau memang chubby chubby
Rasanya pingin cherry cherry
Oh oh walau sedikit
Sakit baby sakit aduh
Sakit baby sakit

Kamu nakal nakal
Pura pura baik
Nanti aku gigit gigit

Kalau nakal nakal
Pura pura baik
Nanti aku gigit gigit

Kau memang chubby chubby
Rasanya pingin cherry cherry
Oh oh walau sedikit
Sakit baby sakit aduh
Sakit baby sakit

Kau memang chubby chubby
Rasanya pingin cherry cherry
Oh oh walau sedikit
Sakit baby sakit aduh
Sakit baby sakit
Lirik Lagu Manis Manis Cinta - Syafiq Farhain & Baby Shima

Lirik Lagu Manis Manis Cinta - Syafiq Farhain & Baby Shima



Sungguh mati aku tak jemu
Walau selalu kau di sisi ku
Sungguh mati aku tak jemu
Walau selalu kau di sisi ku

Denyut nadi degup jantung ku
Hanya untukmu cinta yang satu
Manis manis orang bercinta
Siang malam mahu bersama

Kau berikan satu cintamu
Tulus suci hanya untukku
Kau berikan satu cintamu
Tulus suci hanya untukku

Jasad nyawa hela nafasku
Hanya untukmu cinta yang satu
Manis manis orang bercinta
Siang malam mahu bersama

Jangan sampai ada air mata
Yang memisah kita di dunia
Jangan sampai ada kecurangan
Yang membunuh cinta, cinta kita

Hanya engkau hatiku berpaut
Sanjungan batin ku
Hanya engkau jiwaku berteduh selamanya

Rembulan merangkai rindu ku
Setiap kali kau menjauh
Percaya (siapa?) pada ku (kenapa?)
Tak pernah kau jauh di hati

Walaupun dijampi mentera
Tak mampu menewaskan cinta
Sentulah (di mana?) dapaklah (mengapa?)
Cintaku di kamar hatimu

Jangan sampai ada air mata
Yang memisah kita di dunia
Jangan sampai ada kecurangan
Yang membunuh cinta cinta kita

Hanya engkau hati ku berpaut
Sanjungan batin ku
Hanya engkau jiwa ku berteduh selamanya

Rembulan merangkai rinduku
Setiap kali kau menjauh
Percaya (siapa?) padaku (kenapa?)
Tak pernah kau jauh di hati

Walaupun dijampi mentera
Tak mampu menewaskan cinta
Sentulah (di mana?) dapaklah (mengapa?)
Cintaku di kamar hatimu

Kalau hidup seribu tahun
Bersamamu aku tak jemu
Kalau hidup seribu tahun
Bersamamu aku tak jemu

Kalau mati boleh bersama
Tanam sekubur kita berdua

Manis manis orang bercinta
(manis manis orang bercinta)
Siang malam mahu bersama
(siang malam mahu bersama)