Showing posts with label Altimet. Show all posts
Showing posts with label Altimet. Show all posts

Wednesday, 20 March 2019

Lirik Lagu Nak Apa Lagi - Aryanti feat. Altimet



Aku cuma nak bahagia saja
Dilayan bak permaisuri si raja
Seperti janji dulu yang kau jaja
Sekarang kenapa tukar cerita

Pening-pening buat apa
Dah kata aku kau cinta
Jangan bermuka
Hati hati kau berkata
Ku mula rasa terluka
Jangan ada curiga

Nak apa lagi?
Semua yang kau mintak aku dah bagi
Nak apa lagi?
Aku tunggu hari kau puas hati

Lafaz cinta kau instagram dan tweetkan
Tapi tuduh aku mata duitan
Atau aku kah yang berangan-angan
Buruk sangka melayan perasaan

Semua kau mintak semua dapat
Masih lagi mintak aku daah ralat
Bukan tak mampu tapi tak larat
Aku dah penat ni memang jialat

Monday, 25 February 2019

Lirik Lagu Penghibur - Altimet feat. Hazama



[Intro]
Hey just provide the entertainment
Don't be the entertainment
And I've always told him this to his face
Provide the entertainment
Don't be the entertainment

[Chorus: Hazama]
Kau calarkan ego ku
Kau bakarkan jiwa ku
Segala siksa hanya untuk kamu
Ku sanggup dikecewa
Biar ku yang terluka
Sekadar menjadi penghibur kamu

[Verse 1: Altimet]
Siapa lagi, kalau bukan kami (siapa lagi?)
Dendang nyanyi pena menari (dendang nyanyi)
Tepuk tangan eh goyang kaki (goyang kaki)
Sorak sekali kalau geli hati (geli hati, ah)
Kota pekan desa kami merentas
Turun naik kereta bas turun naik pentas
Buruk baik karya turun naik carta
Buruk baik auta umpan umpat umat tenggelamkan fakta

[Pre Chorus: Hazama & Altimet]
Jiwa dirantai
Dilambung badai
Bila di bantai aku jadi perisai
Terimalah kasih ku, Adakah anda semua terhibur?

[Chorus: Hazama]
Kau calarkan ego ku
Kau bakarkan jiwa ku
Segala siksa hanya untuk kamu
Ku sanggup dikecewa
Biar ku yang terluka
Sekadar menjadi penghibur kamu

[Post Chorus: Altimet & Hazama]
Ini seni aku (oh)
Aku beri kamu (oh)
Segala siksa hanya untuk kamu
Ini jasad aku (oh)
Terima hasad kamu (oh)
Sekadar menjadi penghibur kamu

[Verse 2: Altimet]
Terima kasih masih bersama kami (terima kasih)
Kita kembali lepas iklan tadi (kita kembali)
Lepas ni penyanyi buah hati (buah hati)
Atau kontroversi pagi tadi (ah ah ah)
Kekangkan mata aku terbangkan kata
Peria untuk deria tukarkan jadi halwa
Hari-hari kau tak puas aku boleh bagi lagi
Hati-hati bukan tak buas aku simpan taji rapi
Senyum-senyum kita bercinta main tarik tali
Sengih-sengih jangan melebih bila baik hati
Gelak tawa bersama sebelum caci maki
Tengking kecam ni adat resam esok ulang lagi sekali

[Pre Chorus: Hazama & Altimet]
Jiwa dirantai
Dilambung badai
Bila di bantai aku jadi perisai
Terimalah kasih ku, Adakah anda semua terhibur?

[Chorus: Hazama]
Kau calarkan ego ku
Kau bakarkan jiwa ku
Segala siksa hanya untuk kamu
Ku sanggup dikecewa
Biar ku yang terluka
Sekadar menjadi penghibur kamu

[Post Chorus: Altimet & Hazama]
Ini seni aku (oh)
Aku beri kamu (oh)
Segala siksa hanya untuk kamu
Ini jasad aku (oh)
Terima hasad kamu (oh)
Sekadar menjadi penghibur kamu

[Outro: Hazama]
Ku sanggup dikecewa
Biar ku yang terluka
Sekadar menjadi penghibur kamu

Saturday, 24 December 2016

Lirik Jaguh - Altimet feat. Dan $hiv



Kalau patah sayap
Aku bertongkat paruh
10 kali bangkit
Kalau 9 kali jatuh
11 kali tewas
Ke 12 aku jaguh
Tiada angin dalam layar
Ha aku sanggup kayuh

Kalau patah sayap
Aku bertongkat paruh
10 kali bangkit
Kalau 9 kali jatuh
11 kali tewas
Ke 12 aku jaguh
Tiada angin dalam layar
Ha aku sanggup kayuh

Mereka kata tak boleh
Aku kata ok
Aku tak banyak songehhh
Buat saja sebaik mereka toleh

Bukan bersikap angkuh
Bukan budak mentah
Ku dah masak dengan jatuh
Berapa kali tersungkur
Tanya tuan punya badan
Pahit manis hidup mari
Aku tambahkan asam garam

Saingan aku makan
Sambil aku cari makan
Lepas merangkak aku jalan
Lepastu berlari sakan
Jadi letak halangan
Aku sambut cabaran
Semua aku tangankan
Ini janji bukan amaran

Apa guna tongkat
Kalau dah mampu berjalan
Apa guna taring
Kalau malu nak membaham
Kalau malas nak genggam
Apa guna tangan
Apa guna akal
Kalau korang tak reti nak faham

Kalau patah sayap
Aku bertongkat paruh
10 kali bangkit
Kalau 9 kali jatuh
11 kali tewas
Ke 12 aku jaguh
Tiada angin dalam layar
Ha aku sanggup kayuh

Kalau patah sayap
Aku bertongkat paruh
10 kali bangkit
Kalau 9 kali jatuh
11 kali tewas
Ke 12 aku jaguh
Tiada angin dalam layar
Ha aku sanggup kayuh

Percaya omong aku
Aku sokong aku
Ini masa aku
Ikut cara aku
Berbudi aku
Berbahasa pun aku
Yang sudi aku
Yang berjasa pun aku

Aku tolong aku
Aku dorong aku
Ini jalan aku
Aku lawan aku
Aku kawan aku
Bila masyukk duit masuk
Nanti cuba teka siapa makan AKU

Bisi hati aku
Tukar jadi lagu
Bila cakap laju
Jadi putar baru
Sudah jadi lagu
Berkepuk di saku
Korang tanya ini otai
Ke budak baru

Tanya saka apa
Dia pakai
Lirik semua sakai
Budak api oldB
Tukar jadi daging salai

Sini takde syirik
Not aku takde gimik
Cuma 10000 ribu jam
Dalam bilik tulis lirik

Titik peluh peluh hasil
Macam sihir
Tuang dakwat atas lidah
Duit keluar bibir

Its magic
Macam ahli silap mata
Lebih dari satu karya
Dalam carta bila bila masa

Yang main dam tak faham
Percaturan ayam kari
Yang nak beef
Mari aku laungkan
Single atau album solo
Regu atau pasukan
Dalam sulphur
Yang aku tanggungkan
Jadi jamuan

Semai anak sampai tumbuh padi
Tuai padi sampai jadi beras
Masak beras
Kita makan nasi
Perut kenyang
Sebab kita kerja keras

Kalau patah sayap
Aku bertongkat paruh
10 kali bangkit
Kalau 9 kali
11 kali tewas
Ke 12 aku jaguh
Tiada angin dalam layar
Ha aku sanggup kayuhh

Kalau patah sayap
Aku bertongkat paruh
10 kali bangkit
Kalau 9 kali jatuh
11 kali tewas
Ke 12 aku jaguh
Tiada angin dalam layar
Ha aku sanggup kayuh

Friday, 2 December 2016

Lirik Amboi - Altimet



Kalau tinggal rumah sewa tapi beli kereta mewah
Amboi amboi
Kalau mahu gaji besar tapi kerja sambil lewa
Amboi amboi

Amboi amboi amboi amboi amboi amboi
Amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi
Amboi amboi amboi amboi amboi amboi
Amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi

Mari-mari tuan puan akak adik abang dengar ini cerita
Ambil teropong kaca mata tengok jenguk dipersila
Nak panggil waras susah tak baik kalau gelar gila
Ni kes sebelanga susu rosak akibat dua tiga titik nila

Bila masuk kerja tak pernah on time
Lepas masuk kerja dia terus online
Tak boleh buat kerja sibuk jaga hal orang lain
Tangan mengelat, kaki mengular, mulut celupar, lambat masuk, awal keluar

Siapa makan cili dia rasa pedas
Siapa rasa pedas kata aku main cakap lepas
Ambil baju ukur kat badan sendiri
Baru tahu kena setepek ke tempias sipi sipi

Kalau tinggal rumah sewa tapi beli kereta mewah
Amboi amboi
Kalau mahu gaji besar api kerja sambil lewa
Amboi amboi

Amboi amboi amboi amboi amboi amboi
Amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi
Amboi amboi amboi amboi amboi amboi
Amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi

Tak baik tau pedas kaw kaw
Eh tak boleh gurau duduk surau
Ambil mc, royan kat FB, mengadu kat SB dan MCMC

Tarbiyah sentap punca pendekar papan kunci rentap
Masa mengkritik cekap lepas itu confirm lenyap
Keberanian atas talian kejadian harian
Omong kosong untuk lotong terus disajikan

Siapa makan cili dia rasa pedas
Siapa rasa pedas kata aku cakap lepas
Semua ambil baju ukur badan sendiri
Mana tahu kena setepek ke tempias sipi sipi

Kalau tinggal rumah sewa tapi beli kereta mewah
Amboi amboi
Tujuh kali pergi usrah sudah pandai tepis fatwa
Amboi amboi

Amboi amboi amboi amboi amboi amboi
Amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi
Amboi amboi amboi amboi amboi amboi
Amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi

Sampai bila orang kita layu ditolong
(Sampai bila orang kita layu ditolong)
Ketua kampung gadai tanah untuk sepitis wang saku
(Ketua kampung gadai tanah untuk sepitis wang saku)
Tapi apa aku tahu aku cuma tulis lagu
(Tapi apa kami tahu kami cuma nyanyi lagu)
Bukan nak sekolahkan korang aku bahasakan aku
(Bukan nak sekolahkan korang aku bahasakan aku)

Amboi amboi amboi amboi
Amboi amboi amboi amboi amboi amboi
Amboi amboi amboi amboi amboi amboi
Amboi amboi amboi amboi amboi amboi
Amboi amboi amboi amboi amboi amboi
Amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi
Amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi

Lirik Seru - Altimet



Aku disekolahkan emcee zaman silam
Aku disekolahkan emcee zaman silam
Aku disekolahkan emcee zaman silam
Bila aku check one two semua qiam

Aku disekolahkan emcee zaman silam
Aku disekolahkan emcee zaman silam
Aku disekolahkan emcee zaman silam
Bila aku check one two semua qiam

Ini bukan untuk carta
MACP dah tak payah daftar
Bukan untuk jual takde temubual
Ini sebut takde harga
Ini cakap terang
Speaker keluar cahaya
Ini cakap perang
Jadi kuatkan dan dengar bahaya

Ini tikam dalam kata
Qiam bila aku baca
Lirik audio visual
Macam lidah tusuk masuk mata
Momok dari lubuk kata
Aku zalim dengan bahasa
Aku rujuk teks lama
Untuk tundukkan serama

Ini sukan sabung mic
Jadi tajinya aku taja
This next level dope so nope
Kita bukan sama rata
Aku tak risau engkau takut
Dakwat aku ada laut
Bila mikrofon aku masuk
Kerjaya kau yang tercabut

Aku tukang kata
Kamu, kamu pandir mencarut
Aku lontar cabar aku sabar
Mari tengok siapa sahut
Ini asid kasi hakis
Ini tulis takde lapis
Takde gula takde tapis
Aku mula engkau habis

Ramai budak bertuah aku sorang jebat
Diam aku berbuah diorang kuat cakap lebat
Hati diorang meluah harap dia bersara cepat
Tiap kali dia meludah kerjaya kami tenat
Jadi aku talqinkan semua saingan
Its a wrap bentang kain putih kita baringkan
Kamu bukan aku kita berlainan
Kamu bukan aku itu aku bagi jaminan

Aku disekolahkan emcee zaman silam
Aku disekolahkan emcee zaman silam
Aku disekolahkan emcee zaman silam
Bila aku check one two semua qiam

Aku disekolahkan emcee zaman silam
Aku disekolahkan emcee zaman silam
Aku disekolahkan emcee zaman silam
Bila aku check one two semua qiam

Aku seru Nasty Nas
Aku seru Marley Marl
Seru Pac seru Biggie seru Big L bagi aku sejuta bars
Aku seru A Tribe Called Quest
Aku seru KRS

Monday, 25 July 2016

Lirik Mengelamun - Lah Ahmad feat. Altimet



Bangun dari tidurmu dan angkat kepala
Menggeliat payah hendak celikkan mata
Memang berat untukmu
Memang berat untukmu

Semua di dunia ini kan sementara
Jangan pula leka asyik terlena
Memang berat untukmu

Terbitnya di hati
Waktu tak menanti mentari
Dibuai mimpi
Hari demi hari tak akan terganti
Oh itu pasti bila kau
Engkau

Mengelamun mengelamun mengelamun
Jangan duduk mengelamun saja
Mengelamun mengelamun mengelamun
Jangan duduk mengelamun saja

Suka memang suka ini adat manusia
Mahu naik angin bila ada yang tak kena
Memang berat untukmu
Memang berat untukmu

Bukankah indah personifikasi dunia
Seolah mencapai tapi masih tak kena
Ini lumrah dunia
Jangan mudah lupa

Hari demi hari tak akan terganti
Oh itu pasti bila kau
Bila kau

Mengelamun mengelamun mengelamun
Jangan duduk mengelamun saja
Mengelamun mengelamun mengelamun
Jangan duduk mengelamun saja

Jangan mengelamun saja
Itu penyamun masa
Buat kamu hilang fokus
Tapi bukan rabun mata
Siaran media sosial buat kita * harta
Tu motivasi diri atau hati diracun saja?
Akhi, kita diberi imaginasi
Perlu dikawal tapi jangan sekali digari
Ukhti, anugerah ini bukti
Kau upaya capai apa saja yang kau sudi ceburi
Waladi, guna otak jangan butakan hati
Capai bulan sambil kau genggam matahari
Ya Binti, kau terbanglah sendiri
Kejar yang diluar tapi jangan lupa inti dan kami di sini
Jangan angan sampai usaha dianak tiri
Tapi apa aku tahu aku melayan lamunan diri
Aku melayan lamunan diri
Melayan lamunan sendiri

Mengelamun mengelamun mengelamun
Jangan duduk mengelamun saja
Mengelamun mengelamun mengelamun
Jangan duduk mengelamun saja

Tuesday, 12 July 2016

Lirik Janji - Altimet & Takahara Suiko



Dengarkan cerita anak angkat raja
Dilantik ketua siapa semua hamba
12 rumah yahud bangsa mereka
Bawakan kami ke tanah merdeka
Dengar cerita dia utusan Yang Esa
Patutnya dibunuh tapi firaun leka
Terlepas dibesarkan di dalam istana
Penyelamat kita dari hidup merana

Yang konon pembunuh aku sudah tiba
Tak sangka dulu ku timannya di atas riba
Bagai ahli sihir dia penyilat mata
Aku boleh matikan dia bila-bila masa
Panggil menteri binakan menara setinggi mentari
Aku mahu lihat tuhan si bodoh ini
Tak nampak pun batang hidung tuhan yang lembik
Tuhan ku hamba dah lari menteri ku bertempik

Kanan kiri kanan kiri ke tanah sendiri yang dijanji
Ikut anak angkat raja nabi kami
Dikejar tenteranya jadi kita lari

Kanan kiri kanan kiri kejar di hamba kepunyaan tuhan kami
Depan ada laut hey mana mahu lari
Tuhan kami akan tewaskan si nabi

Dihentak tongkatnya di atas tanah
Laut terbelah kami redah
Antara dua dinding air kami mencelah
Kepada nabi dan tuhannya kami berserah
Sampai ke seberang kami pandang belakang
Firaun dan tentera mengejar menyerang
Dinding air runtuh mereka kabur kelam
Cuba berenang dipaksa menyelam

Ni yang buat aku meradang
Yang mulanya surut sekarang sudah pasang
Dah tiada pilihan apa boleh buat
Terpaksa aku akui tuhannya lagi hebat

Nyawa mereka terbang badan timbul tenggelam
Tombak dan pedang masih di dalam gengam
Kami terus berjalan pagi petang siang malam
Mencari halaman untuk bercucuk tanam

Kanan kiri kanan kiri ke tanah sendiri yang dijanji
Ikut anak angkat raja nabi kami
Kitakan sampai suatu hari nanti

Kanan kiri kanan kiri ke tanah sendiri yang dijanji
Ikut anak angkat raja nabi kami
Kitakan sampai suatu hari nanti

Kita dijanjikan pembalasan
40 tahun dalam perjalanan
Menuju cahaya dipimpin Nabi Musa
Membelah lautan dengan tongkatnya
Firaun yang tenggelam menghuni jahanam
Yang karam bersama kesumat dan dendam
Raja yang bertakhta karam tanpa berita

Kanan kiri kanan kiri ke tanah sendiri yang dijanji
Ikut anak angkat raja nabi kami
Kitakan sampai suatu hari nanti

Kanan kiri kanan kiri ke tanah sendiri yang dijanji
Ikut anak angkat raja nabi kami
Kitakan sampai suatu hari nanti